İHRACAT İŞLEMLERİ

İhracat rejimi, hariçte işleme rejimi, geçici ihracat (ata karnesi dahil) rejimi ve diğer rejimler kapsamında herhangi bir gümrükten yapılacak ihracat işlemleri için gerekli olan aşağıda sıralanan işlemler yapılmaktadır.

  • Faturanın alınması
  • İşlemlere ilişkin gümrük beyannamesi tanzimi,
  • Ticaret Odası ile ilgili menşe şehadetnamesi v.b belgelerin çıkarılması
  • Eşyanın cinsine göre ön izinlerin alımı (kontrol belgesi, sağlık sertifikası ve konsolosluk tasdiki )
  • Geçici çıkışlarda sürelerin takibi
  • Malların ihracat deposundan alınarak nakliyeci deposuna veya gümrük ambarına teslimi
  • Vesaiklerin bankaya veya alıcısına teslimi
  • Gümrük çıkış beyannamelerinin takibi ve zamanında teslimi
  • Özel kuryelerimiz vasıtasıyla evrakların firmanızdan zamanında teslimi İhracat konusunda firmamızın işlemlerinizi takip edebilmesi için aşağıdaki belgelerden 2’şer suret hazırlayarak tarafımıza gönderilmeniz gerekmektedir.
  • Noter Tastikli vergi dairesi yazısı
  • Oda Sicil Kaydı Sureti
  • Ticaret Sicil Gazetesi
  • Antetli kağıt ve firma kaşesi
  • İmza Sirküleri
  • Noter Tastikli Vekaletname